- VELKOMMEN -

Bestselgeren Hestenes klan ble utgitt av Cappelen Damm i 2010 og Live Bonnevie ble nominert til Kulturdepartementets Debutantpris samme år. I juryens begrunnelse heter det:

"Bonnevie skriver medrivende og underholdende om de store spørsmålene i livet. Dette er et dyktig oppbygd drama som holder leseren fanget fra første til siste side. De intense skildringene av mennesker, dyr og natur bidrar også til at dette har blitt en svært fengende romandebut."

Siden utgivelsen har romanen fått særlig stor oppmerksomhet i hestemiljøet og svært gode anmeldelser i nisjeredaksjoner både i Norge og i Sverige.

Den norske utgaven ble utsolgt fra forlaget våren 2016, men er tilgjengelig som e-bok og på biblioteket.

NB: Kommentarer, dialog og oppdateringer finner du på Facebook.

ROMANENS OMSLAG

ROMANENS OMSLAG

torsdag 4. august 2016

Å TILBRINGE TID MED HESTER

Det er umulig å ikke føle seg heldig når all tid du tilbringer med hester med rette kan kalles research. Ikke at jeg trenger en unnskyldning for å være i stallen, men skulle jeg trenge en, så kan man trygt si at jeg har en god en!

Jeg har hatt en lang periode denne våren der jeg tidvis har vært uvanlig lite produktiv og da sommeren nærmet seg, innså jeg at en del av forklaringen ganske enkelt er at jeg virkelig trengte ferie. Dette var én av grunnene til at jeg i år - for første gang på det jeg kan huske - har tatt ut seks uker sammenhengende ferie med familien. Merker at det har gjort meg svært godt å ta et steg tilbake og ta en pause fra alle innkomne mailer og alle innkomne forventninger. Det har også vært godt å la seg fase ut av vervene jeg har hatt de siste årene i skolens Brukerråd, FAU og PALS-team.

Har et på alle måter godt liv, men med det racet jeg har kjørt de siste fem årene med tre jobber, familie, hest og forpliktelser i nærmiljøet var det på kanskje tide å stikke fingeren i jorda...

Sommeren har bydd på familieliv, seiling, hytteliv, sykkelturer, ridning, badeliv og dykking. Vi har knapt sett på nyheter eller hevet blikket over skålen med jordbær og fløte, og det er ingen tvil om at det har gjort godt når jeg denne uken har begynt å jobbe meg langsomt tilbake i normalt gjenge.

Dagen i dag har jeg blant annet brukt til å gjennomgå oversikten over skoleturneene jeg har gjennomført de siste årene og planlegge høstens turné i Vest-Agdre. I sum har jeg besøkt 99 skoler i 30 kommuner og fem fylker og møtt 6600 elever og deres respektive lærere. Jeg har også tatt meg tid til å se over alle eksisterende kontrakter jeg har og hvilke forpliktelser jeg har påtatt meg gjennom firmaet mitt de siste årene - og det demrer jo for meg at det ikke er uten grunn at jeg til stadighet har sittet med en følelse at at det er noe som skal forberedes...

Men nå ligger høsten der - blank, ubrukt og løfterik - og jeg kjenner at det er tid for å ta opp tråden igjen der jeg slapp. Både med blogging, påbegynte bøker og filmmanus. Men først skal jeg unne meg litt research. I stallen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar